Ehdot ja edellytykset

2. Sopimuksen tekemishetki

2.1. Ostosopimus ostajan ja myyjän välillä katsotaan tehdyksi siitä hetkestä, kun ostaja on luonut ostoskorin verkkokaupassa, ilmoittanut toimitusosoitteen, valinnut maksutavan ja painanut "Viimeistele tilaus" tai "Vahvista ✔️" -painiketta, ja se on voimassa sopimuksen mukaisten velvoitteiden täydelliseen täyttämiseen asti. Jos ostaja ei hyväksy kaikkia tai osaa säännöistä, hänen on oltava tekemättä tilausta.

2.2. Jokainen ostajan ja myyjän välinen sopimus tallennetaan verkkokaupan tietokantaan.

3. Ostajan oikeudet

3.1. Ostajalla on oikeus ostaa tuotteita verkkokaupasta näiden sääntöjen ja Liettuan tasavallan lainsäädännön mukaisesti.

3.2. Ostajalla (kuluttajalla) on oikeus peruuttaa verkkokaupassa myyjän kanssa tehty ostosopimus (paitsi ääni- ja kuvateosten sekä äänitteiden myyntisopimukset missä tahansa video- tai äänimedialla, tietokoneohjelmien myynti, jos ostaja (kuluttaja) on rikkonut pakkauksen suojaukset; sanoma-, aikakauslehtien tai muiden aikakauslehtien myynti), ilmoittamalla siitä kirjallisesti myyjälle 7 työpäivän kuluessa tuotteen toimituspäivästä. Ostajalla on oikeus peruuttaa ostosopimus myyjän kanssa vain, jos tuote on laadukas, sitä ei ole vahingoitettu ja sen ulkonäkö ei ole olennaisesti muuttunut.

3.3. Ostajalla on muut säännöissä ja Liettuan tasavallan lainsäädännössä säädetyt oikeudet.

3.4. Ostajan, joka katsoo oikeuksiensa tulleen loukatuiksi, on viimeistään kolmen kuukauden kuluessa loukkauksen päivämäärästä kirjallisesti otettava yhteyttä myyjään ja esitettävä vaatimuksensa. Myyjän on viimeistään 14 päivän kuluessa maksutta tutkittava pyyntö ja annettava yksityiskohtainen perusteltu kirjallinen vastaus, joka perustuu asiakirjoihin. Jos ongelmaa ei voida ratkaista, ostajalla on oikeus kääntyä kuluttajariitoja ratkaisevan riita-asioiden ulkopuolisen elimen (Liettuan kuluttajansuojavirasto, osoite Vilniaus g. 25, LT-01402 Vilnius, www.vvtat.lt) tai tuomioistuimen puoleen.

3.5. Ostaja voi esittää pyyntöjä tai valituksia sähköisessä kuluttajariitojen ratkaisualustassa http://ec.europa.eu/odr/.

4. Ostajan velvollisuudet

4.1. Ostajan on maksettava tuotteiden ja niiden toimituksen hinta sekä muut maksut (jos sellaisia on ilmoitettu sopimusta tehtäessä) ja vastaanotettava tilatut tuotteet. Ostaja maksaa tuotteet suorittamalla maksun Stripe-, Paysera-, pankkisiirto- tai PayPal-järjestelmän kautta.

4.2. Jos ostajan rekisteröintilomakkeessa annetut tiedot muuttuvat, ostajan on päivitettävä ne välittömästi.

4.3. Ostajan on noudatettava muita ehtojen ja sääntöjen sekä Liettuan tasavallan lainsäädännön mukaisia vaatimuksia.

5. Myyjän oikeudet

5.1. Jos ostaja yrittää vahingoittaa verkkokaupan toimintaa tai vakaata toimintaa tai rikkoo velvoitteitaan, myyjä voi ilman ennakkoilmoitusta rajoittaa, keskeyttää (lopettaa) hänen mahdollisuutensa käyttää verkkokauppaa, eikä vastaa mistään ostajalle aiheutuneista menetyksistä.

5.2. Myyjällä on oikeus keskeyttää verkkokaupan toiminta väliaikaisesti tai toistaiseksi ilman erillistä ilmoitusta, eikä vastaa mistään ostajalle aiheutuneista menetyksistä.

5.3. Myyjällä on oikeus yksipuolisesti muuttaa näitä sääntöjä julkaisemalla muutetut säännöt verkkokaupan verkkosivustolla. Muutokset tulevat voimaan julkaisuhetkestä kaikille julkaisun jälkeen tehdyille kaupoille.

5.4. Myyjällä on muut säännöissä ja Liettuan tasavallan lainsäädännössä säädetyt oikeudet.

6. Myyjän velvollisuudet Toimitustakuu Tarjoamme lisätakuun moitteettomasta toimituksesta, johon voi vedota 48 tunnin kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos tuotteet vaurioituivat kuljetuksen aikana tai eivät vastaa tilaustasi, ilmoitathan virheestä meille 48 tunnin kuluessa toimituksesta. Lähetä meille sähköpostia, jossa on kuva pakkauksesta (kuvassa on oltava myös selvästi näkyvä etiketti) ja kuva vastaanotetusta tuotteesta, jossa vaurioitunut kohta näkyy selvästi. Priorisoimme valituksesi käsittelyn mahdollisimman lyhyessä ajassa ja toimitamme sinulle korvaavan tuotteen. Jos valitus lähetetään liian myöhään, sitä käsitellään tuotevalituksena. Takuu teknisille tuotteille Joillekin tarjoamillemme tuotteille on 24 kuukauden takuuaika. Takuu voi koskea vain tarjoamiamme teknisiä tuotteita ja sähkölaitteita. 24 kuukauden takuuaika alkaa tuotteiden vastaanottopäivästä. Kuluttajansuojalain mukaan takuuseen voi vedota laskun perusteella, joka toimii myös takuutodistuksena. Ostaja pidättää oikeuden olla myöntämättä takuuta, jos laskua ei toimiteta valituksen mukana tai jos lasku on lukukelvoton tai siitä puuttuu jotain. Takuu ei kata: tuotetta on fyysisesti vahingoittunut; tuotteessa on normaalin käytön aiheuttamia kulumisen merkkejä; tuotteessa on virheitä, jotka johtuvat tuotteen virheellisestä, sopimattomasta tai huolimattomasta käytöstä. Tuotteet, joihin haluat vedota takuuseen, on tarkastettava, joten pyydämme toimittamaan valituksen yhteydessä kuvia tai videoita, joissa vika ilmenee. Tarvittaessa pyydämme myös lähettämään tuotteen meille tarkastettavaksi. Jos vahvistamme takuuvaatimuksesi, lähetämme sinulle uuden tuotteen. Sinulla on myös oikeus vaatia tuotteesi korjaamista, mutta on tiedettävä, että korjausaika on pidempi kuin uuden tuotteen toimitusaika. Jos korjaus kestää yli 45 päivää, tuotteesi vaihdetaan uuteen tuotteeseen. Jos emme voi tarjota uutta tuotetta, palautamme koko tuotteen ostohinnan. Menettelyn yhteenveto löytyy verkkosivuston alaosassa olevasta "Takuuvaihto" -välilehdestä. c) Tuotevirhevalitus Jos tuote ei toimi oikein, kirjoita meille sähköpostia osoitteeseen info@nordo.lt, niin autamme sinua antamalla tarvittavat tiedot. Näin vältät mahdollisen tuotteen virheellisen käytön ja itse tuotteen vahingoittumisen sekä itsesi tai muiden loukkaantumisen. Jos tuote ei toimi, voit tehdä valituksen ja ilmoittaa tuotevirheistä. Tapaukset, joita pidetään tuotteen olennaisina virheinä, on määritelty näiden ostosopimuksen sääntöjen VII luvussa. Oikeus valittaa olennaisista virheistä on vain, jos nämä virheet olivat olemassa jo ostohetkellä, mutta havaittiin vasta myöhemmin. Jos tuote ei toimi olennaisen virheen vuoksi, ilmoitathan virheestä heti sen havaittuasi, mutta viimeistään kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemispäivästä. Lähetä meille sähköpostia, jossa on kuva tai video viallisesta tuotteesta, josta voidaan kiistattomasti todeta, että tuote ei toimi. Tarvittaessa pyydämme myös lähettämään meille tämän tuotteen, jotta voimme tutkia sen ja todeta tuotevirheen. Emme voi käsitellä valitustasi tuotteista, jotka ovat vaurioituneet virheellisen tai sopimattoman käytön tai käytön vuoksi, joka ei ole välttämätöntä tuotteiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Jos valituksesi hylkäämisen jälkeen haluat, että kyseinen tuote palautetaan sinulle, lähetämme sen ja laskutamme sinua kyseisen tuotteen toimitukseen liittyvien kulujen kattamiseksi. Myyjä vastaa tuotevirheistä, jotka ilmenevät 2 vuoden kuluessa tuotteen toimituksesta. Myyjän on vastattava valitukseen 3 työpäivän kuluessa. Jos kyseessä on olennainen virhe, voit hyödyntää seuraavia vaihtoehtoja: tuotteen vaihto, rahanpalautus, tuotevirheen korjaus tai tietyn rahasumman palautus. Menettelyn yhteenveto löytyy verkkosivuston alaosassa olevasta "Valitukset ja valitukset" -välilehdestä.

7. Tuotteiden toimitus

7.1. Tuotteet toimittaa ostajan kustannuksella kuljetusyritys. Myyjän erikseen ilmoittamissa tapauksissa tuotteet toimitetaan myyjän kustannuksella.

7.2. Tarkka toimitushinta riippuu tilattujen tuotteiden hinnasta ja painosta, joten lopullinen toimitushinta määräytyy vasta tilauksen muodostamisen jälkeen.

7.3. Tuotteiden kantopalvelu tilataan erikseen ennen tuotteiden ja valittujen palveluiden maksamista. Ostaja maksaa tuotteiden kantopalvelun. Myyjän erikseen ilmoittamissa tapauksissa myyjä maksaa tuotteiden kantopalvelun.

7.4. Yleensä tuotteet toimitetaan ostajan ilmoittamaan osoitteeseen 10-18 työpäivän kuluessa maksujen vastaanottamisesta tuotteista ja niiden kuljetuksesta, jos tuotteet ovat myyjän varastoissa. Myyjä ei takaa, että tuotteet toimitetaan kaikissa tapauksissa edellisessä lauseessa mainitussa määräajassa, erityisesti jos tilattuja tuotteita ei ole myyjän varastoissa. Tuotteiden toimitus tapahtuu koko Liettuan tasavallan alueella, mukaan lukien Kuurinsalmi (lisämaksu koskee).

7.5. Tarkka tuotteiden toimituspäivä ilmoitetaan myyjän ostajalle lähettämässä ilmoituksessa sähköpostiosoitteeseen, jonka ostaja on ilmoittanut rekisteröintilomakkeessa. Vastaavasti ostaja, joka on tehnyt ostosopimuksen, sitoutuu tarkistamaan mainitun sähköpostilaatikon päivittäin, kunnes saa ilmoituksen tuotteiden toimituksesta.

7.6. Lähetyksen toimituksen aikana ostajan tai, tapauksesta riippuen, ostajan edustajan on yhdessä kuljetusyrityksen edustajan kanssa tarkistettava lähetyksen pakkauksen kunto, tuotteiden määrä, laatu ja valikoima.

7.6.1. Jos lähetyksen pakkaus on vaurioitunut, mutta tuotteiden määrä, laatu, valikoima ei ole ristiriidassa (ei ole), ostajan tai, tapauksesta riippuen, ostajan edustajan on merkittävä pakkauksen vaurio kuljetusyrityksen edustajan toimittamaan tallennusvälineeseen tai paperiseen toimitusvahvistukseen.

7.6.2. Jos tuotteiden määrä ja/tai laatu ja/tai valikoima ei vastaa (ei vastaa), ostajan tai, tapauksesta riippuen, ostajan edustajan on oltava vastaanottamatta lähetystä. Tällöin kuljetusyrityksen edustaja yhdessä ostajan tai, tapauksesta riippuen, ostajan edustajan kanssa täyttää erityisen lähetysten tarkastuspöytäkirjan, johon merkitään havaitut vauriot.

7.6.3. Jos ostaja tai, tapauksesta riippuen, ostajan edustaja on vastaanottanut lähetyksen ja allekirjoittanut kuljetusyrityksen edustajan toimittamaan tallennusvälineeseen tai paperiseen toimitusvahvistukseen ja merkinnyt pakkauksen vaurion, katsotaan, että tuotteet on toimitettu vaurioituneessa pakkauksessa, mutta tuotteiden määrä, laatu, valikoima vastaavat ostosopimuksen ehtoja, lisäpalvelut, jotka on ilmoitettu tallennusvälineessä tai paperisessa toimitusvahvistuksessa, on suoritettu asianmukaisesti.

7.6.4. Jos ostaja tai, tapauksesta riippuen, ostajan edustaja on vastaanottanut lähetyksen ja allekirjoittanut kuljetusyrityksen edustajan toimittamaan tallennusvälineeseen tai paperiseen toimitusvahvistukseen ilman huomautuksia, katsotaan, että tuotteet on toimitettu ehjässä pakkauksessa, tuotteiden määrä, laatu, valikoima vastaavat ostosopimuksen ehtoja, lisäpalvelut, jotka on ilmoitettu tallennusvälineessä tai paperisessa toimitusvahvistuksessa, on suoritettu asianmukaisesti.

7.7. Kun tuotteet on toimitettu ostajan ilmoittamaan osoitteeseen, katsotaan tuotteet luovutetuiksi ostajalle, riippumatta siitä, onko ostaja tosiasiallisesti vastaanottanut tuotteet vai joku muu henkilö, joka on vastaanottanut tuotteet ilmoitetussa osoitteessa. Jos tuotteita ei toimiteta suunniteltuna toimituspäivänä, ostajan on ilmoitettava siitä myyjälle välittömästi, mutta viimeistään seuraavana päivänä suunnitellun toimituspäivän jälkeen. Muussa tapauksessa ostaja menettää oikeuden esittää myyjälle vaatimuksia, jotka liittyvät tuotteiden toimittamatta jättämiseen tai myöhästyneeseen toimitukseen.

7.8. Jos tuotteita ei vastaanota ostaja, ostajan on ilmoitettava tuotteet vastaanottavan henkilön tiedot täyttäessään tilauksen toimitustietoja. 8. Tuotteiden palautus

8.1. Kuluttajalla on oikeus ilman syytä peruuttaa verkossa tehty sopimus (toisin sanoen palauttaa laadukas tuote) 14 päivän kuluessa

8.1.1. Palautuskustannuksista vastaa ostaja

8.1.2. Palautettavan tuotteen asianmukaisesta kokoamisesta ja pakkaamisesta vastaa ostaja. Jos tuotetta ei ole koottu ja/tai pakattu asianmukaisesti, myyjä ei ota palautettavaa tuotetta vastaan.

8.1.3. Tuotteita ei oteta takaisin, jos niitä on käytetty ja/tai vahingoitettu ja/tai niiden ulkonäkö on menetetty.

8.1.4. Rahat palautetaan ostajalle 14 päivän kuluessa ostajan ilmoituksesta sopimuksen peruuttamisesta.

9. Vastuullisuus

9.1. Ostaja vastaa rekisteröintilomakkeessa annettujen tietojen oikeellisuudesta. Ostaja ottaa vastuun seurauksista, jotka johtuvat rekisteröintilomakkeessa annettujen tietojen virheellisyydestä tai epätarkkuudesta.

9.2. Verkkokaupan avulla tehdyn ostosopimuksen rikkomisesta osapuolet vastaavat Liettuan tasavallan lainsäädännön mukaisesti.

9.3 - 9.4. Liettuan tasavallan sähköisestä allekirjoituksesta annetun lain 8 §:n 3 momentin säännösten mukaisesti ostaja sopii myyjän kanssa, että ostajan toimet verkkokaupassa, jotka vahvistetaan kirjautumistiedoilla (tunnuskoodilla), omaavat sähköisestä allekirjoituksesta annetun lain 8 §:n 1 momentissa vahvistetun sähköisen allekirjoituksen oikeudellisen voiman (eli niillä on sama oikeudellinen voima kuin allekirjoituksella kirjallisissa asiakirjoissa ja ne ovat sallittuja todisteena tuomioistuimessa). Ostajan on suojattava kirjautumistietojaan ja oltava paljastamatta niitä, varmistettava, että tiedot ovat vain hänen tiedossaan ja että vain hän käyttää niitä, eikä luovutettava niitä tai muuten mahdollistettava muiden henkilöiden pääsyä niihin tai niiden käyttöä. Jos epäillään, että kirjautumistiedot ovat voineet joutua toisen henkilön tietoon, on siitä ilmoitettava myyjälle välittömästi, samoin kuin kirjautumistietojen rikkomisesta tai julkistamisesta on ilmoitettava myyjälle välittömästi. Kaikki ostajan tunnistuskoodilla tehdyt toimet katsotaan ostajan tekemiksi, ja ostaja ottaa täyden vastuun tällaisten toimien seurauksista.

9.5. Myyjä ei vastaa muiden yritysten verkkosivuilla olevasta tiedosta, vaikka ostaja pääsisi näille verkkosivuille myyjän verkkokaupassa olevien linkkien kautta.

9.6. Myyjä ei vastaa siitä, että verkkokaupassa esitetyt tuotteet eivät väriltään, muodoltaan tai muilta parametreiltaan vastaa todellista kokoa, muotoja ja väriä ostajan käyttämän näytön ominaisuuksien vuoksi.

9.7. Vahingon sattuessa syyllinen osapuoli korvaa toiselle osapuolelle tämän syystä aiheutuneet suorat menetykset.

10. Henkilötietojen käsittely

10.1. Painamalla "Vahvista tilaus" tai "Maksa" -painiketta ostaja vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa (ostajalla on edustajiensa suostumukset) suostuvat antamaan myyjälle näissä säännöissä ja rekisteröintilomakkeessa ilmoitetut henkilötietonsa eivätkä vastusta sitä, että myyjä käsittelee ostajan ja/tai hänen edustajiensa antamia henkilötietoja verkkokaupan tarkoituksiin.

10.2. Painamalla "Vahvista tilaus" tai "Maksa" -painiketta ostaja vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa (ostajalla on edustajiensa suostumukset) suostuvat siihen, että ostajan ja/tai hänen edustajiensa antamia henkilötietoja annetaan myyjän valitsemille kolmansille osapuolille, jotta nämä käsittelevät niitä verkkokaupan tarkoituksiin, kuten seuraavassa kohdassa on kuvattu.

10.3. Painamalla "Vahvista tilaus" tai "Maksa" -painiketta ostaja vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa (ostajalla on edustajiensa suostumukset) suostuvat esittämään myyjälle ja/tai kolmannelle osapuolelle, joka on toimittanut tuotteet myyjän ohjeiden mukaisesti, yhden henkilöllisyyden todistavan asiakirjan: passin, henkilökortin, uuden mallin ajokortin, jotta ostaja ja/tai hänen edustajansa voidaan tunnistaa asianmukaisesti verkkokaupan tarkoituksiin. Ostaja vahvistaa myös, että hän ja hänen edustajansa (ostajalla on edustajiensa suostumukset) suostuvat siihen, että tuotteiden noutohetkellä noutopaikassa myyjä ja/tai kolmas osapuoli, joka on toimittanut tuotteet myyjän ohjeiden mukaisesti, kopioi ostajan ja/tai hänen edustajansa esittämän henkilöllisyyden todistavan asiakirjan tiedot ja käsittelee näitä tietoja (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, tietojen siirtoon myyjälle) verkkokaupan tarkoituksiin.

10.6. Painamalla "Vahvista tilaus" tai "Maksa" -painiketta ostaja vahvistaa, että hän (jos ostaja on luonnollinen henkilö) ja hänen edustajansa ovat tietoisia oikeudestaan tutustua myyjän käsittelemiin henkilötietoihinsa ja siihen, miten niitä käsitellään, vaatia henkilötietojensa oikaisua, tuhoamista tai henkilötietojen käsittelytoimien keskeyttämistä, kun tietoja käsitellään lain säännösten vastaisesti, olla suostumatta henkilötietojensa käsittelyyn missään tarkoituksessa.

10.7. Painamalla "Vahvista tilaus" tai "Maksa" -painiketta ostaja vahvistaa, että hän ja hänen edustajansa tietävät oikeudestaan kieltäytyä antamasta henkilötietojaan, mutta ymmärtävät, että henkilötiedot ovat tarpeellisia ja välttämättömiä ostajan ja/tai hänen edustajiensa yksiselitteiseksi tunnistamiseksi verkkokaupan tarkoituksiin, ja jos henkilötietoja ei anneta ja/tai niitä ei suostuta käsittelemään verkkokaupan tarkoituksiin, sopimusta ei voida tehdä ja/tai toteuttaa.

11. Tiedon lähettäminen

11.1. Myyjä lähettää kaikki ilmoitukset ostajan rekisteröintilomakkeessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen.

11.2. Ostaja lähettää kaikki ilmoitukset ja kysymykset myyjän verkkokaupan "Yhteystiedot" -osiossa ilmoitettuun osoitteeseen.

12. Loppumääräykset

12.1. Ostaja ja myyjä sopivat, että kaikki myyjän verkkokaupan verkkosivustolla esitetyt tiedot (mukaan lukien, mutta ei rajoittuen, nämä säännöt, tiedot myyjästä, tarjotut tuotteet ja palvelut sekä niiden ominaisuudet, ostajan oikeus peruuttaa ostosopimus, myyjän tarjoamat tuotteiden huoltopalvelut ja takuut (jos niitä tarjotaan)) katsotaan toimitetuiksi ostajalle kirjallisesti.

12.2. Nämä säännöt eivät rajoita ostajan (kuluttajan) oikeuksia, jotka on määritelty Liettuan tasavallan lainsäädännössä.